Klatretinget 2022

Tingdokumenter
Innkalling til klatretinget 2022.pdf
Oversikt antall representanter til klatretinget 2022.pdf
Velkommen til klatretinget i Tromsø 2022!
Tidspunkt: 22.-24. april
Sted: Radisson Blu Hotell Tromsø
PROGRAM KLATRETINGET 2022
FREDAG 22. APRIL
Kl. 09.00 Aktivitetsprogram med frivillig påmelding
Kl. 19.00 Felles middag på hotellet
LØRDAG 23. APRIL
Kl. 09:00 Registrering
Kl. 09:30 – 10.00 Åpning av klatretinget 2022
Godkjenne de fremmøtte representantene
Godkjenne innkallingen, saksliste og forretningsorden
Velge tingets funksjonærer
Kl. 10.00 – 11.00 Behandle rapporter for tingperioden
Behandle regnskap for tingperioden
Kl. 11.00 – 12.00 Åpen post
Kl. 12.00 – 12.45 Lunsj
Kl. 12.45 – 14.45 Gruppearbeid: Langsiktig målbilde for NKF
Kl. 14.45 – 15.00 Pause
Kl. 15.00 – 16.30 Behandle strategiplan for 2022-2024
Behandle langtidsbudsjett for 2023 og 2024
Kl. 18.45 Oppmøte utenfor hotellet, felles avgang til middag på Full Steam
Kl. 19.00 Middag på Full Steam
SØNDAG 24. APRIL
Kl. 09.00 – 11.00 Behandle innkomne forslag og orienteringssaker
Fastsette medlemskontingent
Engasjere revisor
Kl. 11.00 – 11.30 Utdeling av Arne Næss-prisen
Kl. 11.30 - 12.00 Valg og avslutning av tinget
Kl. 12.00 Lunsj
Kl. 12.30 Klatring på Tromsø Klatresenter på eget initiativ
VI SEES!
Vi har lagt opp til et ordinært tingprogram fra middag fredag 22.april, til og med lunsj søndag 24.april. I tillegg legger vi opp til muligheten å reise opp en dag tidligere og bli med på ulike aktiviteter i retning klatring og friluftsliv på fredagen den 22. april. Disse aktivitetene tilbyr vi i tillegg til ordinært tingprogram, men er inkludert i prisen for deltagerpakker både med og uten overnatting. Vi håper så mange som mulig blir med på felles aktiviteter på fredagen!
Alternativ 1
Ankomst torsdag kveld, med mulighet for å delta på aktiviteter som klatring inne, klatring ute eller topptur i regi av NKF på fredagen.
Felles middag fredag, ordinært tingprogram lørdag, felles middag lørdag, ordinært tingprogram søndag til og med lunsj. Frivillig aktivitet etter lunsj. Avreise.
Alternativ 2
Ankomst fredag til felles middag, og ordinært tingprogram lørdag, felles middag lørdag, ordinært tingprogram søndag til og med lunsj. Frivillig aktivitet etter lunsj. Avreise.
Priser for deltagerpakker med overnatting (per person):
Torsdag til søndag enkeltrom kr. 3500,-
Torsdag til søndag dobbeltrom kr. 3100,-
Fredag til søndag enkeltrom kr. 2500,-
Fredag til søndag dobbeltrom kr. 2300,-
Alle overnattingspakkene inkluderer måltider fra og med middag fredag til og med lunsj søndag. Med overnatting i fra torsdag, inkluderes frokost fredag.
Det tilbys også deltagerpakke uten overnatting. Denne har en fast pris på kr. 1500,-, hvor prisen ikke kan deles opp. Du melder deg allikevel på hva du ønsker å delta på, slik at vi får en oversikt over hvor mange vi er til enhver sesjon.
Dette velger dere i påmeldingsskjemaet.
Merk! Transport bestilles og dekkes av den enkelte deltager.
Påmeldingsfrist til tinget er fredag 18. mars kl. 12.00.
Hvem kan stille på tinget:
På klatretinget møter med stemmerett:
a) Klatreforbundets styre
b) Representanter fra klubber og idrettslag etter følgende skala:
Lag med medlemstall
Inntil 250 medlemmer 1 representant
250 -1000 medlemmer 2 representanter
Over 1000 medlemmer 3 representanter
Medlemstallet regnes pr. siste idrettsregistrering før innkalling sendes ut. Vi minner om paragraf 4.4 i forbundets lov som sier at: Skyldig kontingent eller avgifter fastsatt av klatretinget medfører tap av møterett, stemmerett og forslagsrett til og på klatretinget.
Forslag til tinget:
Saker som klubbene ønsker å ta opp på tinget, må ifølge NKFs lover § 14 være sendt styret senest fire (4) uker før tinget. Vi ber om at alle forslag sendes til Norges klatreforbund på e-post: klatring@klatring.no ikke senere enn 25. mars. Merk forslaget «Klatretinget 2022».
Fullstendig saksliste og andre saksdokumenter blir sendt ut til klubbene senest to (2) uker før tinget, ifølge NKFs lover § 14.
Reise og reisefordeling:
På klatretinget i 2022 praktiseres følgende modell for dekking av reiseutgifter for representanter som deltar på klatretinget:
Reiseutgifter under kr. 1000,- per representant dekkes ikke
Totale reiseutgifter på kr. 1000,- – kr. 4000,- dekkes med 50 % per representant
Totale reiseutgifter på over kr. 4000,- dekkes med maks kr. 2000,- uansett beløp
Vi vil sende ut reiseutleggsskjema til alle representanter som deltar på tinget. Det er viktig at du tar godt vare på alle kvitteringer, da disse må fremlegges for å få rett til kompensasjon. Utfylt og signert skjema sendes til vivi@klatring.no med frist 15.mai 2022.
Spørsmål vedrørende påmelding, program og boende rettes til Vivi Christiansen Stub Aune vivi@klatring.no
Spørsmål vedrørende representasjon, innkallingen, og forslag til tinget rettes til johanna.solberg@klatring.no
Vel møtt til klatreting!