Norgescup i ledklatring, Haugesund 17. Okt 2020, kl 09:00 - 18. Okt 2020, kl 15:00

Haugaland klatrelag og Norges klatreforbund ønsker velkommen til norgescup i led, for junior og senior 17. - 18. oktober 2020.

Startliste Finale - Yngre junior jenter, Senior damer

Startliste Finale - Yngre gutter, Eldre jenter

Startliste Finale - Eldre gutter, Senior herrer

Gitt at smittesituasjonen er under kontroll i oktober, vil norgescup i led i Haugesund bli arrangert etter planen. Det vil naturlig bli noe annerledes rammer enn hva vi er vant til og i noen sammenhenger konkrete endringer.

Konkurransene vil følge myndighetenes smittevernsfaglige råd som til enhver tid er gjeldende. Alle deltakere har ansvar for å følge de anbefalte smitteverntiltakene smittevernsanbefalinger for klatring og smittevernsveilederen for idrett.

De tre hovedprinsippene for å bremse smittespredning er:

  • Syke personer skal holde seg hjemme
  • God hånd- og hostehygiene og forsterket renhold
  • Holde minst 1 meters avstand og redusere kontakt mellom personer

Alle deltakerne unntas fra avstandskravet på 1 meter under selve konkurransen, men må overholde kravet før og etter selve konkurransen. 

Av smittevernhensyn ber vi om at alle deltakere tar med eget tau. Mange utøvere tar sikringstauet i munnen når de drar ut tauet for å klippe og vi ber derfor om at alle som skal konkurrere tar med eget tau for å minimere smitterisiko. Tauet må være 40 m eller lengre. 9,2-9,8 mm. Utøverne vil få utdelt bag til tauet.

Inntil videre er arrangementer med flere enn 200 personer forbudt. Med 200 personer menes deltakere, tilskuere, eventuelle foresatte/søsken/ledsagere og andre som er til stede uten å ha oppgaver knyttet til gjennomføringen av arrangementet. Konkurransen i Haugesund vil derfor bli gjennomført uten publikum til stede.

Det er kun tillatt med 45 personer i klatrehallen samtidig av smittevernhensyn. Utøverne/trenere/lagledere skal oppholde seg i gymsal når de ikke konkurrerer. Lagledere vil få god informasjon om dette på registreringsmøte fredag.

Registrering av utøverne vil skje digitalt eller oppmøte for kun lagledere/trenere fredag kveld. Nærmere informasjon kommer så fort vi har på plass en god løsning mht smittevernhensyn.

Det begrenses i utgangspunktet til 1 lagleder/trener per 5 utøvere fra alle klubber. Klubber med mange deltakere oppfordres til å koordinere sine deltakere og lagledere. Trenere/lagledere må registreres i god tid før konkurransen i kontaktskjema. Listen blir slettet etter 10 dager. Publikum/foreldre utover dette antallet vil ikke få tilgang til konkurranselokalet.

Presentasjon av finalister før finalen vil ikke bli gjennomført av smittevernhensyn.

Premieseremoni vil bli avhold i gymsal.

Konkurransen kan avlyses i forkant på bakgrunn av innstrammede retningslinjer fra myndighetene eller etter pålegg fra kommunelege dersom symptomer på sykdom oppstår under konkurransen. Alle deltakere vil få refundert startsavgiften dersom konkurransen blir avlyst.

Norges klatreforbund henstiller alle deltakere, trenere, frivillige og andre som er vil være tilstede å sette seg inn i de smittevernsfaglige rådene som til enhver tid er gjeldende, og ved eventuelle justeringer i smittevernsanbefalinger for klatring og smittevernsveilederen for idrett.

Se også https://klatring.no/korona-info

Generell informasjon
Arrangørklubb: Haugaland klatrelag
Arena: Haugalandsveggen
Arrangementansvarlig klubb: Sølve Sørensen Risinggård
Telefon: 974 85 498
E-post: post@hveggen.no

Smittevern- og arrangementansvarlig NKF: Siss Klev
Telefon: 906 59 139
E-post siss.klev@klatring.no

Hoveddommer: Arve Stavø
Rutesettere: joakim Louis Sæter og Patrick Pedersen
Speaker Arena: Sølve Sørensen Risinggård
Streaming: Kvalik: Petter Vie og Sverre Skjold. Finale: Haugesund Avis

Klasser
Menn senior / kvinner senior (2001<)
Eldre junior gutter / eldre junior jenter (2002, 2003, 2004)
Yngre junior gutter / yngre junior jenter (2005, 2006, 2007)

Påmelding
Påmeldingsfrist: 14. oktober 2020
Påmeldingsavgift: Senior kr 350 / Junior kr 300.

Påmelding
Påmeldte

Antidoping
NKF er sertifisert som et "Rent Særforbund" og har nulltoleranse for doping, samt andre rusmidler og ulovlige stoffer. Forbundet har utviklet en egen antidopingpolicy som du finner her.

Det blir regelmessig gjennomført dopingkontroller av utøvere som deltar i klatrekonkurranser. Det er utøverens ansvar å holde seg orientert om det til enhver tid gjeldende regelverket! Derfor oppfordrer vi alle utøvere , trenere og støtteapparat å gjennomføre Ren Utøver som er Antidoping Norges nettopplæring for utøvere. Opplæringsprogrammet er enkelt å gjennomføre og gir deg grunnleggende kunnskap i regelverket. Link til Ren Utøver finner du her.

Tidsplan (oppdatert)
NC led Haugesund 17.-18. oktober2020

Fredag 16. oktober:
Kl 20:00: Registrering av utøverne og utdeling av startnummer.
– Oppmøte for lagledere i gymsal vegg i vegg klatrehallen for registrering av deltakere og informasjon om gjennomføring av konkurransen. 
– Lagledere som ikke har anledning til å møte opp i gymsal fredag, kan registre deltakere og få informasjon på Teams kl 18:00. Link til påmelding vil bli lagt ut.

Lørdag 17. oktober
Led – kvalifisering, alle klasser
08:00: Lokalet åpner
- Hoveddel oppvarming skjer i turnhall, 10 min oppvarming i buldrevegg før klatring.
- Før kvalik blir det tilgang til klatrehallen i tidsrommet lørdag 08.30 – 09.30. Tilgang puljevis inndeling etter klasser:
08:30-08:45 Yngre jenter junior
08:45-09:00  Yngre gutter junior
09:00-09:15 Eldre jenter junir
09:15-09:30 Eldre gutter junior
0930-09:45 Senior herrer og dammer
10.00: Videovisning, kvalik 1,2 og 3 i turnhall.  Demovideo for alle klasser ligger også på NKF Youtube kanal.
- Det vil ikke bli gjennomført tenknisk møte på grunn av smittevernhensyn.
11.00: Kvalifisering, alle klasser (til ca 17:00)

Søndag 18. oktober: 
Led – finale, alle klasser
09:00: Isolat åpner, alle klasser
10.00: Isolat stenger, alle klasser
10:15: Visning pulje 1 - YJ, EJ, EG
10:30: Visning pulje 2 - YG, SD, SH
11:00: Finale pulje 1 - YJ, EJ, EG
11:45: Finale pulje 2 - YG, SD, SH
13:30  Premiesermoni – alle klasser

Bankett: Det vil ikke bli arrangert bankett av hensyn til smittevern.

Cafè: Det vil ikke bli servering av noe mat under arrangementet

Inngang for publikum: Konkurransen vil bli gjennomført uten publikum til stede av hensyn til smittevern

Resultater

Livestream Kvalik

Livestream Finaler

Overnatting

Det er mange hoteller i Haugesund sentrum, og HKL har inngått avtale med Scandic Haugesund som ligger I Kirkegata 166. NKF har avtale med Thon hotell. 

Scandic Haugesund, Kirkegata 166. 
Følgende priser tilbys:
Enkeltrom 690,- /
Dobbeltrom 790,- /
Trippelrom 1040,- /
Firemannsrom 1140,- (gjelder per natt og frokost er inkludert)
Bestill: meeting.haugesund@scandichotels.com/ tlf. 21614100, og oppgi bestillingskode: 47500022, 

Thon Hotel Saga, Skippergata 11
Deltagerne får idrettspris på overnatting: http://www.thonhotels.no/logg-inn/ bruk passord TH87830 og Norges Klatreforbund som firma.

Andre hoteller/overnattingssteder i Haugesund:
Nordic Choice Hotellhttps://www.nordicchoicehotels.no/hotell/norge/haugesund/clarion-collection-hotel-amanda/

Banken Hotell: https://banken-hotel.no/
Radisson Blu: https://www.radissonblu.com

Ved andre spørsmål kan de ta kontakt til med på: post@hveggen.no

Reise

Fly
Fly med SAS sportspris. Kode: KLAT999. Evt ungdomsbilletter på SAS og Norwegian.

  • Samarbeidspartnere:
  • La Sportiva
  • Bridgedale
  • Thon Hotels
  • Stiftelsen Vi
  • Rent særforbund