Framsiden

Klatringens dag

Bilde fra Klatringens dag hos Skjærgården klatreklubb i 2016

Bilde fra Klatringens dag hos Skjærgården klatreklubb i 2016.

 

Påmelding til Klatringens Dag 2017 er nå åpen! 

 

På Klatringens Dag inviterer klubben folk til en klatredag på et lokalt klatrefelt utendørs. Arrangementet skal være lavterskel for deltakerne, og frivillige fra klubben stiller som sikrere, eller hjelper folk med å henge opp topptau, peke ut kule ruter eller lignende.

 

Dagen er en fin anledning til å introdusere inneklatrere til uteklatring, for å rekruttere nye medlemmer til klubben og for å ha en koselig dag ute sammen. Klubben velger selv dato de ønsker å ha arrangementet på, melder seg på via påmeldingsskjema og markedsfører arrangementet sitt gjennom sine kanaler. Klatreforbundet sender t-skjorter til instruktører/sikrere på arrangemetet, og buffer til alle deltakerne. I tillegg får klubben 3 000 kr i støtte når arrangementet er gjennomført. For å kunne sende ut t-skjorter og buffer i tide ber vi dere om å melde på klubben i god tid i forkant av arrangementet.

 

Konseptet Klatringens Dag ble startet i sammenheng med friluftslivets år 2015. Alle klatreklubber ble invitert til å arrangere sin egen åpen dag for klatring på et utendørs klatrefelt hvor de kunne introdusere alle som var interessert til uteklatring. Det ble en stor suksess i både 2015 og 2016, og vi har valgt å videreføre konseptet. I 2015 var det 1 800 personer som deltok, fordelt over 23 klubber rundt i landet. I 2016 hadde det vokst til 2 500 personer fordelt på 39 klubber.

 

Trykk her for å meldte din klubb på Klatringens dag 2017!

 

Retningslinjer:

  • Arrangementet må være utendørs. Om det skulle bli dårlig vær er det selvfølgelig greit å flytte arrangementet inn, men i utgangspunktet må det være planlagt å ha det ute i friluft.
  • Klubben må melde seg på via påmeldingsskjema for å få t-skjorter, buff og støtte. Mottar vi påmeldingen senere enn 3 uker før arrangementet skal være kan vi ikke garantere at vi får sendt t-skjorter og buffer i tide. 
  • Støtte på 3 000 kr blir utbetalt i etterkant, når klubben har sendt inn en kort rapport på gjennomført dag. Siste frist for å levere inn rapport og få utbetalt støtte er 15. desember.
  • Når dagen er gjennomført må klubben sende inn et avsnitt hvor dere forteller om hvordan dagen har gått, og legge ved minimum 2 bilder vi kan publisere på våre sider.